Zarządzanie nieruchomościami

Etap 1

Etap przygotowawczy

  • Przejęcie wszelkich dokumentów i informacji związanych z budynkiem przy pomocy sprawdzonych wzorów protokołów zdawczo – odbiorczych.
  • Sprawdzenie prawidłowości funkcjonowania instalacji, infrastruktury, zabezpieczeń, kontrola prawidłowości funkcjonowania urządzeń nieruchomości przy pomocy specjalistów nadzoru budowlanego.
  • Zbadanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz kontrola jego zgodności z obowiązującymi przepisami i zasadami współżycia społecznego.
  • Uzyskanie numeru Nip i Regon dla Wspólnoty Mieszkaniowej (w przypadku gdy wspólnota jeszcze ich nie posiada).
  • Zawarcie w imieniu Wspólnoty umów z dostawcami mediów lub kontrola już zawartych.
  • Zawarcie w imieniu Wspólnoty umowy o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z posiadaniem nieruchomości oraz od ognia i innych zdarzeń losowych oraz następstw szkód wodno-kanalizacyjnych.
  • Zorganizowanie prowadzenia księgowości Wspólnoty i rozliczeń z tytułu eksploatacji budynku.
Etap przygotowawczy
Etap 2

Bieżąca praca wspólnoty

Bieżąca Praca Wspólnoty
  • Działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa członków Wspólnoty na terenie nieruchomości.
  • Reprezentowanie Wspólnoty przed Urzędem Skarbowym, organami Administracji Państwowej i Sądami Powszechnymi z wykluczeniem zastępstwa procesowego.
  • archiwizacja dokumentów z przebiegu spotkań.Organizacja zebrań członków Wspólnoty w formie prezentacji multimedialnej (przygotowanie, prowadzenie, sporządzanie niezbędnych dokumentów, Windykacja należności przypadających dla Wspólnoty.
  • Opracowanie a następnie wdrożenie planu gospodarczego Wspólnoty według zasad wynikających z ustawy o własności lokali, a także późniejsze jego rozliczenie.
  • Prowadzenie dokumentacji technicznej budynku, w tym książki obiektu
  • Zapewnienie usuwania pojawiających się awarii.
  • Dokonywanie interwencyjnych wizji lokalnych budynku.
  • Zapewnienie przeprowadzania okresowych i doraźnych przeglądów technicznych nieruchomości oraz ocena stanu technicznego nieruchomości, zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
  • i ew. renegocjowanie dotychczas obowiązujących stawek wynagrodzenia firm.Zorganizowanie utrzymania w czystości terenów Wspólnoty oraz ochrony
Etap 3

Zarządzanie zasobami

  • Bezpieczeństwo, kompletność i łatwość dostępu do danych.
  • Łatwość gromadzenia i korzystania ze szczegółowych danych i informacji dotyczących wspólnoty, budynków, lokali, właścicieli, członków i najemców.
  • Usprawnienie rozliczeń mediów.
  • Usprawnienie rozliczeń nieruchomości wspólnej dzięki zastosowaniu gotowych schematów.
  • Szybkie dotarcie do informacji.
  • Minimalizacja prawdopodobieństwa wystąpienia pomyłki.
  • Możliwość wydruku i ewidencjonowania dokumentów według ustalonych wzorców, schematów i standardów.
Zarządzanie zasobami